Skip to main content

Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer

Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer została stworzona w oparciu o program studiów inżynierskich. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość żadnych zagadnień informatycznych - startujemy od prostych zadań i krok po kroku poznajemy fundamenty nauk komputerowych. Kluczem do sukcesu jest zapał i rzetelna praca.



Jeżeli wiążesz swoją przyszłość zawodową z komputerami, to Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer będzie dla Ciebie idealnym programem. Wirtualny profesor przeprowadzi Cię przez 11 lekcji, w których wykonasz zadania z podstaw logiki, użyjesz bramki elektronicznej, zaprogramujesz mikroprocesor, będziesz sterował robotem, napiszesz dziesiątki programów w językach wysokiego poziomu i wykonasz zadania na Linuksie. Dzięki kursowi zrozumiesz jak działają komputery i programy.
 Program dostępny na Steamie


Program przeznaczony jest dla młodzieży powyżej 10 roku życia. Polecamy go zwłaszcza początkującym programistom, licealistom pragnącym studiować informatykę (równiez tym, którzy zaczynają studia i chcą opanować podstawy materiału przed wykładami) oraz osobom podnoszącym kwalifikacje zawodowe.

To jedyny kompleksowy program do nauki informatyki na rynku!

  • Tysiące polskich programistów zaczynało edukację z Informatyką.
  • Używany w setkach polskich szkół.
  • Uczy podstaw, dzięki którym znacznie łatwiej i szybciej poznaje się nowe zagadnienia informatyczne.


LEKCJE

W pierwszej lekcji użytkownik określa prawdziwość zdań
 i na ich przykładzie poznaje podstawowe operacje logiczne.

Następnie wykorzystuje nabytą wcześniej wiedzę do obsługi maszyny,
 sterowanej bramkami elektronicznymi.

W kolejnej lekcji poznajemy bardziej złożone układy scalone.

Posiadłszy podstawową wiedzę o elementarnych układach cyfrowych,
 przychodzi czas na liczby dwójkowe. Dzięki tej lekcji  zamiana
 liczb dziesiętnych na binarne i na odwrót nie sprawi żadnych problemów.

Z solidną podbudową teoretyczną przystępujemy do pisania pierwszych programów
 - sterujemy zapalaniem lampek w maszynie.

To pierwsza trudna, złożona lekcja: piszemy programy asemblerowe
 w języku maszynowym. Zobaczymy jak procesor wykonuje rozkazy,
 jak trzymane są dane w pamięci, poznamy podstawowe instrukcje procesora.

W języku C napiszemy proste programy liczące oraz zobaczymy,
 jak programy wysokiego poziomu tłumaczone są na język instrukcji procesora.

W tej lekcji będziemy programować robota,
 który musi przemierzać planszę usianą pułapkami.

Tutaj dowiesz się, jak trzymane są w pamięci obrazy,
 napiszesz programy stawiające piksele, rysujące linie i zrozumiesz,
 dlaczego matematyka jest tak ważna w informatyce. Przećwiczymy
 także wyznaczanie kolorów i skompresujemy obrazek algorytmem RLE.

Lekcja poglądowa na temat pracy urządzeń peryferyjnych.

W ostatniej lekcji poznajemy system operacyjny Linux.
Do wykonania mamy kilkadziesiąt zadań, pogrupowanych w sekcje tematyczne.