Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer została stworzona w oparciu o program studiów inżynierskich. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość żadnych zagadnień informatycznych - startujemy od prostych zadań i krok po kroku poznajemy fundamenty nauk komputerowych. Kluczem do sukcesu jest zapał i rzetelna praca.
Jeżeli wiążesz swoją przyszłość zawodową z komputerami, to Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer będzie dla Ciebie idealnym programem. Wirtualny profesor przeprowadzi Cię przez 11 lekcji, w których wykonasz zadania z podstaw logiki, użyjesz bramki elektronicznej, zaprogramujesz mikroprocesor, będziesz sterował robotem, napiszesz dziesiątki programów w językach wysokiego poziomu i wykonasz zadania na Linuksie. Dzięki kursowi zrozumiesz jak działają komputery i programy.
Program dostępny na Steamie
Program przeznaczony jest dla młodzieży powyżej 10 roku życia. Polecamy go zwłaszcza początkującym programistom, licealistom pragnącym studiować informatykę (równiez tym, którzy zaczynają studia i chcą opanować podstawy materiału przed wykładami) oraz osobom podnoszącym kwalifikacje zawodowe.
To jedyny kompleksowy program do nauki informatyki na rynku!
- Tysiące polskich programistów zaczynało edukację z Informatyką.
- Używany w setkach polskich szkół.
- Uczy podstaw, dzięki którym znacznie łatwiej i szybciej poznaje się nowe zagadnienia informatyczne.
LEKCJE
W pierwszej lekcji użytkownik określa prawdziwość zdań i na ich przykładzie poznaje podstawowe operacje logiczne. |
Następnie wykorzystuje nabytą wcześniej wiedzę do obsługi maszyny, sterowanej bramkami elektronicznymi. |
W kolejnej lekcji poznajemy bardziej złożone układy scalone. |
Posiadłszy podstawową wiedzę o elementarnych układach cyfrowych, przychodzi czas na liczby dwójkowe. Dzięki tej lekcji zamiana liczb dziesiętnych na binarne i na odwrót nie sprawi żadnych problemów. |
Z solidną podbudową teoretyczną przystępujemy do pisania pierwszych programów - sterujemy zapalaniem lampek w maszynie. |
To pierwsza trudna, złożona lekcja: piszemy programy asemblerowe w języku maszynowym. Zobaczymy jak procesor wykonuje rozkazy, jak trzymane są dane w pamięci, poznamy podstawowe instrukcje procesora. |
W języku C napiszemy proste programy liczące oraz zobaczymy, jak programy wysokiego poziomu tłumaczone są na język instrukcji procesora. |
W tej lekcji będziemy programować robota, który musi przemierzać planszę usianą pułapkami. |
Lekcja poglądowa na temat pracy urządzeń peryferyjnych. |
W ostatniej lekcji poznajemy system operacyjny Linux. Do wykonania mamy kilkadziesiąt zadań, pogrupowanych w sekcje tematyczne. |